Dôsledky nechceného účinku bŕzd s brzdovými klátikmi LL
Dopravný úrad si Vás dovoľuje informovať o požiadavke Železničnej agentúry EÚ (ERA) a bezpečnostného orgánu Talianska (NSA IT) na vyplnenie dotazníka v oblasti dôsledkov nechceného účinku bŕzd s brzdovými klátikmi typu LL.
Normálny postup Spoločného sieťového sekretariátu (JNS) týkajúci sa „Dôsledkov nechceného účinku bŕzd s brzdovými klátikmi LL“ bol ukončený v marci 2024 zverejnením záverečnej správy (
odkaz na správu – v anglickom jazyku;
zhrnutie – v slovenskom jazyku) na webovom sídle ERA. Táto správa obsahuje aj opatrenia na riadenie rizík (Risk Control Measures – RCM), ktoré sú prevádzkovatelia povinní uplatňovať počas prevádzky a údržby s cieľom znížiť výskyt a odhaliť prípady trvalo zabrzdených (zablokovaných) LL bŕzd.
Jednou z následných činností je aj monitorovanie účinnosti týchto opatrení na riadenie rizík.
NSA IT a ERA vypracovali v mene pracovnej skupiny JNS dotazník určený prevádzkovateľom zodpovedným za zavedenie opatrení na riadenie rizík, a to pre:
- železničné podniky vykonávajúce nákladnú dopravu,
- manažérov infraštruktúry,
- subjekty zodpovedné za údržbu – pre nákladné vozne,
- subjekty zodpovedné za údržbu – pre rušne.
Účelom dotazníka je prispieť k hodnoteniu stavu zavádzania opatrení na riadenie rizík prijatých v nadväznosti na normálny postup, ako aj poskytnúť informácie o účinnosti jednotlivých opatrení pri znižovaní alebo odhaľovaní prípadov prehrievania kolies alebo náprav v dôsledku nechceného zabrzdenia vlaku.
Dotazník je prispôsobený každej kategórii železničného prevádzkovateľa a príslušné odkazy na dotazník sú uvedené nižšie. Každého prevádzkovateľa zapojeného do prieskumu si dovoľujeme úctivo požiadať o zodpovedanie niekoľkých jednoduchých otázok. Dotazník je určený pre železničné podniky (RU), manažérov infraštruktúry (IM) a subjekty zodpovedné za údržbu (ECM). Ak je prevádzkovateľ napríklad súčasne RU a aj ECM, prosíme o vyplnenie dvoch rôznych dotazníkov, nakoľko otázky v nich sú špecifikované podľa úloh a zodpovedností rôznych aktérov železničného sektora.
Dotazníky sú publikované iba v anglickom jazyku.
| Kategória železničného prevádzkovateľa | Odkaz na dotazník |
| Železničný nákladný dopravca (RU) | Dotazník pre RU – 1. časť |
| Manažér infraštruktúry (IM) | Dotazník pre IM |
| Subjekt zodpovedný za údržbu – pre nákladné vozne (ECM – Freight wagons) | Dotazník pre ECM – Freight Wagons |
| Subjekt zodpovedný za údržbu – pre rušne (ECM – Locomotives) | Dotazník pre ECM – Locomotives |
Prieskum je anonymný, avšak každá organizácia môže dobrovoľne uviesť názov svojej spoločnosti, ak má záujem o prípadné ďalšiu interaktivitu vo vzťahu k jej odpovediam.
Osobné údaje sa budú spracúvať v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2018/1725 z 23. októbra 2018 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov inštitúciami, orgánmi, úradmi a agentúrami Únie a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje nariadenie (ES) č. 45/2001 a rozhodnutie č. 1247/2002/ES.
Dotazník je potrebné vyplniť do 30. septembra 2025. V prípade otázok sa organizácie môžu obrátiť na pána Francesca Centolu (NSA IT, francesco.centola@ansfisa.gov.it) alebo pani Evu Valeri (ERA, eva.valeri@era.europa.eu).
Každá odpoveď v rámci tohto prieskumu má význam, pretože poskytuje pridanú hodnotu pri hodnotení správneho uplatňovania opatrení na riadenie rizík a ich účinnosti zo strany železničných prevádzkovateľov. Týmto spôsobom prispejete k získaniu reprezentatívneho súboru odpovedí, ktorý je nevyhnutný na získanie relevantných poznatkov o aktuálnom stave zavádzania a účinnosti opatrení na riadenie rizík zavedených prostredníctvom postupu JNS. Vaša podpora je kľúčová pre úspech tejto iniciatívy.
Ďakujeme Vám za spoluprácu a pamätajte: Váš názor je dôležitý!
