- O divíziidráh a …
- Reguláciana dráhach
- Povoleniaa licencie
- Bezpečnosťna dráhach
- Aktuálne informácie
- Jednotné bezpečnostné osvedčenia
- Bezpečnostné povolenia
- Špeciálne dráhy
- Lanové dráhy
- Preukazy rušňovodičov a certifikácia
- Preukazy na vedenie hnacích vozidiel železničných a špeciálnych dráh
- Uznávanie skúšajúcich rušňovodičov
- Bezpečnostný informačný systém
- Výročná správa o bezpečnosti
- Interoperabilitaželezničných vozidiel a dráh
- Technickýdozor a činnosti
DOPRAVNÝ ÚRAD
Traťové zariadenia riadenia – zabezpečenia a návestenia
Subsystém traťových zariadení riadenia – zabezpečenia a návestenia tvorí rádiová sieť triedy A vrátane hlasovej a dátovej komunikácie (systém GSM – R) a traťová časť zabezpečenia jazdy vlakov triedy A (systém ERTMS) vrátane traťových systémov detekcie vlakov.
Spoločné rozhrania predovšetkým v prípade systémov detekcie vlakov majú za úlohu zabezpečiť zlučiteľnosť so subsystémom železničné koľajové vozidlá a vymedziť spôsob prenosu údajov do vlakov a z vlakov.
Podľa smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/797 o interoperabilite železníc v Únii Železničná agentúra Európskej únie (ďalej len „agentúra“) zabezpečuje harmonizované vykonávanie a interoperabilitu európskeho systému riadenia železničnej dopravy (ERTMS) v Únii. Agentúra na tieto účely kontroluje súlad plánovaných technických riešení s príslušnými technickými špecifikáciami interoperability (TSI) a udeľuje svoj súhlas vydaním rozhodnutia. V rámci schvaľovacieho postupu stanoveného v článku 19 smernice o interoperabilite železníc v Únii a uľahčenie harmonizovaného vykonávania ERTMS v Únii by mali žiadateľ a agentúra dodržiavať usmernenie stanovené v odporúčaní, ktoré uvádzame nižšie.
Odporúčanie Komisie (EÚ) č. 2018/719 z 18. júla 2018 o usmernení pre harmonizované vykonávanie ERTMS v Únii (uplatňuje sa od 19. júla 2018)
Uvádzanie systému ERTMS do prevádzky sa vykonáva postupom podľa § 71a zákona č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Žiadateľom na účely tohto ustanovenia je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá žiada Železničnú agentúru EÚ o povolenie na navrhované technické riešenia pre projekty subsystému traťové zariadenia riadenia-zabezpečenia a návestenia, ktoré zahŕňajú Európsky systém riadenia železničnej dopravy. Európsky systém riadenia železničnej dopravy (ERTMS) zahŕňa zariadenie európsky systém riadenia vlakov (ETCS) a globálny systém pre mobilné komunikácie v železničnej prevádzke (GSM-R).
Všetky detailné informácie k procesu uvádzania do prevádzky pre traťové súčasti systému ERTMS sa nachádzajú na webovom sídle Železničnej agentúry EÚ (v anglickom jazyku). Dovoľujeme si všetkých žiadateľov požiadať o striktné dodržiavanie pravidiel procesu stanovených Železničnou agentúrou EÚ.
Dátum | Európske identifikačné číslo povolenia | Druh | Výrobca/Zhotoviteľ | Opis subsystému | Obmedzenia | Poznámka |
---|---|---|---|---|---|---|
24.05.2019 | SK6320190001 | CCS | Združenie TEBS – TSS GRADE, a.s., Dunajská 48, 811 08 Bratislava
DEC International, s.r.o., Slávičie údolie 106, 811 02 Bratislava |
sekcia II ŽST Dolný Hričov – Žilina (mimo) v úseku železničnej trate Považská Teplá (mimo) – Žilina (mimo) pre rýchlosť do 160 km/h | platné len pre trakčnú napäťovú sústavu DC 3 kV | |
19.10.2022 | SK6020220000 | CCS | Združenie NIMNICA – Doprastav, a. s., Bratislava | I. Etapa – úsek Púchov – Považská Teplá: zastávka Považská Teplá a medzistaničný úsek Považská Bystrica – Považská Teplá | základné posúdenie zhody bez ERTMS | |
27.03.2023 | SK6020230000 | CCS | Združenie NIMNICA – Doprastav, a. s., Bratislava | ETCS L1 – Beluša – Púchov – Plevník-Drienové
GSM-R – tunel Diel a tunel Milochov |